Is een pasfoto uit een pasfotohokje geschikt voor een paspoort?

Ik moet een nieuw paspoort laten maken, en daarvoor een nieuwe pasfoto leveren. Is een pasfoto uit een pasfotohokje (zoals die op Amsterdam CS) geschikt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, deze zijn helaas niet geschikt. Je zult hiervoor naar een fotograaf moeten, omdat er zoveel eisen aan de foto worden gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En DAAR heb je garantie, als het niet goedgekeurd wordt kun je gratis nieuwe eisen.

Het beste antwoord

In theorie wel zolang het een kleurenfoto is, echter.....
Het eisenpakket waaraan een foto voor een paspoort moet voldoen is erg lang, je moet bijv je mond dicht hebben, je oren moeten zichtbaar zijn, de maat van je hoofd in de foto luistert heel nauw.

Bij ons op het gemeentehuis staat ook een automaat waar daarvoor speciaal lijnen op het glas staan maar volgens mij ben je heel knap als het je lukt op alles te letten en op het knopje te drukken

Dus in theorie ja, in praktijk: niet uitvoerbaar

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga je naar een fotozaak die het wel kan ben je niet meer geld kwijt en weet je zeker dat het ok is. En tegenwoordig kost dat ook vrijwel geen tijd meer (itt vroeger toen je die foto's pas na een week kon ophalen)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik denk wel dat het duurder is (je zegt dat je niet meer geld kwijt bent).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf wel eens zo een hokje gebruikt eigenlijk?
Summo
11 jaar geleden
eh misschien viel ik niet over een euro of 2. Volgens mij was het bij de fotograaf 7 euro en in het hokje 5 euro (maar dan per poging want als de eerste set fout is moet het over). Vandaar de opmerking: niet duurder uit, ik moet de eerste nog ontmoeten die in 1 poging goede foto's had. en ja, ik heb het geprobeerd maar op die knop drukken en dan in de 5 seconden die je hebt, je hoofd op de goede plek houden en niet lachen en en en en ... heb ik toen opgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou hier bij de Bruna betaal ik al 12 euro voor 4 foto's.

Andere antwoorden (4)

Nee. Pasfoto's voor officiële documenten moeten aan strenge eisen voldoen.
Deze eisen houden o.a. in dat de pasfoto de juiste achtergrondkleur heeft, het juiste formaat heeft, dat er gebruik wordt gemaakt van een goede belichting, dat u de juiste houding heeft op de foto.
Daarom is het belangrijk dat je pasfoto's laat maken door een pasfotograaf die kwaliteit levert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazekers. Er zijn op CS hokjes, waarop ook als reclame staat: voor pasfoto's geschikt. Ik heb dat een keer gedaan.
Je gaat het hokje in, zet je stoel op de juiste hoogte.
Dan gooi je muntjes erin (5 of 6 euro ongeveer), drukt op de knop pasfoto. Dan krijg je een verhaal met instructies (zoals: lach niet, ogen open. Je ziet ook jezelf in de spiegel, extra instructie is dan: plaats de aanhechting van je linkeroor op deze lijn, en plaats je gehele rechter oor in deze rechthoek. (allemaal zeer duidelijk door de stem uitgelegd). Indien je goed klaar zit, druk op de groene knop. Foto wordt genomen. Dan krijg je een proefafdruk te zien op het scherm, eventueel kan je nog een foto nemen, of afdrukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Je krijgt instructies over de keuze waar de foto voor moet dienen, officiele documenten rijbewijs, paspoort. Het kost 5 euro. Ik moet er wel bij zeggen dat het geen flatterende (mooie) foto's zijn, eventuele brildragers moeten hun bril afdoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja zeker. De foto's uit deze fotohokjes voldoen aan alle eisen voor paspoort en rijbewijs. Sterker nog in veel van deze fotohokjes kun je tegenwoordig online je rijbewijs verlengen.